Using Storyboard for Enhancing EFL Writing Skills of Primary Stage Students

نوع المستند : مقالات أدبیة وتربویة

المؤلف

المستخلص

Abstract
 
The purpose of this study was to Use Storyboard for Enhancing EFL Writing Skills of
Primary Stage. The study adopted the quasi-experimental design as there were two groups: an experimental group and a control group. The participants in the study were two classes of 6th grade primary school students that are randomly selected from El-SayedaKhadeegaaSchool at Mansoura city, Dakahleya governorate. The study tools were a Check list of the required writing skills for primary stage students, A writing test to measure the development of writing skills for 6th year primary school students, and a Rubric for assessing writing skills for primary stage students. The study found that the Storyboard was effective in achieving its aims and the Storyboard was effective enough to help students Enhance their Writing Skills.
Keywords:Storyboard, Writing skills, primary stage, EFL,TEFL
 
مستخلص الدراسة
هدفت الدراسة الحالية إلى استخدام السيناريو المرسوم للقصة  لتعزيز مهارات الکتابة  باللغة الإنجليزية لدى طلاب المرحلة الإبتدائية. اعتمدت الدراسة على التصميم شبه التجريبي حيث کان هناک مجموعة واحدة . وکان المشارکون في الدراسة فصل من طلاب الصف السادس الابتدائي تم اختيارهم عشوائياً من مدرسة السيدة خديجة بمحافظة الدقهلية. وکانت أدوات الدراسة قائمة على قائمة بمهارات الکتابة المطلوبة لطلاب المرحلة الابتدائية ، واختبار مهارات الکتابة لقياس تطور مهارات الکتابة لطلاب الصف السادس الابتدائي. نموذج تقييم لتحديد مهارات الکتابة لطلاب المرحلة الابتدائية. وأسفرت نتائج الدراسة على أنه يمکن وصف السيناريو المرسوم للقصة بأنه فعالة في تحقيق أهدافه وأن السيناريو المرسوم للقصة  کان فعال بما يکفي لمساعدة الطلاب على تحسين مهارات الکتابة.
مصطلحات الرسالة
السيناريو المرسوم للقصة ،مهارات الکتابة، المرحلة الابتدائية، اللغة الانجليزية کلغة اجنبية ،تدريس اللغة الانجليزية کلغة اجنبية
 

الكلمات الرئيسية