The Impact of Using YouTube Authentic Videos Strategy on Improving Pronunciation and Motivation of Preparatory Stage EFL Pupils

نوع المستند : مقالات أدبیة وتربویة

المؤلف

المستخلص

Abstract
The purpose of this study was to examine the impact of using YouTube authentic videos strategy on improving pronunciation skills of preparatory stage EFL pupils. The study adopted the quasi-experimental design using thirty 2nd year preparatory stage pupils to be the study participants. The YouTube authentic videos strategy was used in teaching the experimental group in the first term of the academic year (2020-2021). The instruments of the study were an EFL pronunciation tests (pre-post), an analytical scoring rubric, and an EFL motivation towards pronunciation scale. The data of the study were analyzed statistically. Results showed that there were statistically significant differences between the pre-post instruments (EFL pronuciation test and motivation towards pronunciation scale) in favor of the post one.  The results showed that the use of YouTube authentic videos strategy had a significant impact on improving EFL pupils` pronunciation skills. In conclusion, the study recommended implementing the YouTube authentic videos inside the classroom. It was also suggested that further research should be conducted related to using YouTube videos strategy for developing other language skills such as listening.
Key words:  EFL pronunciation skills, motivation, and YouTube authentic videos
مستخلص الدراسة :
تلعب اللغة الإنجليزية کلغة دولية دورًا مهمًا في أجزاء کثيرة من حياتنا في الوقت الحاضر. ويعد إتقان اللغة الإنجليزية ، وخاصة مهارة التحدث ، أمرًا ضروريًا للطلاب للسماح لهم بالتواصل مع الآخرين على مستوى العالم. التحدث هو عملية معقدة لإرسال الرسائل وإستلامها من خلال إستخدام التعبيرات اللفظية. تهدف هذه الدراسة الى تحسين مهارة نطق اللغة الإنجليزية کلغة أجنبية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية و ذلک من خلال إستخدام إستراتيجية مقاطع اليوتيوب الأصلية  . بالإضافة إلى ذلک تتحقق هذه الدراسة من إمکانية إستراتيجية مقاطع اليوتيوب الأصلية  لتحسين الدافعية نحو تعلم نطق اللغة الإنجليزية.
تبنت هذه الدراسة التصميم شبه التجريبي بإستخدام مجموعة واحدة تجربية مع قياس قبلي وبعدي لأدوات البحث: الإختبارو بطاقة الملاحظة و الإستبيان. حيث هدفت إلى تحقيق فاعلية إستخدام إستراتيجية التدريب  المعتمدة على إستراتيجية مقاطع اليوتيوب الأصلية  فى تحسين النطق باللغة الإنجليزية و الدافعية نحو تعلمها لدى تلاميذ الصف الثانى الإعدادى. يتکون المشارکون من مجموعة واحدة من 30 تلميذا من طلاب السنة الثانية الإعدادية بمدرسة سمنود الجديدة للبنات ، سمنود ، بمحافظة الغربية للعام الدراسي (2020-2021). إنتهت الدراسة الحالية الى إثبات انه من الممکن تنمية مهارات نطق اللغة الإنجليزية و الدافعية نحو تعلمها بالإعتماد على إستراتيجية مقاطع اليوتييوب الأصلية  لدى تلاميذ الصف الثانى من المرحلة الإعدادية

الكلمات الرئيسية