This study investigated the impact of project-based subtitled digital storytelling on enhancing EFL oracy skills (listening and speaking) and motivation of EFL Saudi University students. Forty- level two students, majoring English language at the University College of Taymaa, Saudi Arabia, were assigned and randomly distributed into two equivalent groups: experimental and control. The study adopted the quasi- experimental design and the qualitative interpretation. The instruments were EFL oracy checklist, EFL oracy test, EFL motivation questionnaire, and team-peer evaluation digital storytelling scoring rubric. t-test for independent samples and the effect size technique were employed to measure the differences between the means of the two groups. The findings indicated that there were statistically significant differences in the mean scores of the pre/post EFL oracy test and pre/post administration of the motivation questionnaire in favor of the experimental group. Moreover, interpreting the data qualitatively, encouraged the participants of the treatment in improving their EFL oracy skills and enhancing their motivation. Thus, this research is recommended in other areas like reading and writing. Key words: EFL oracy skills, EFL motivation, projects, digital storytelling, subtitles. مخلــــص: بحثت الدراسة الحالية تأثير القصص الرقمية القائمة على المشروع في تعزيز مهارات الشفاهية والدافعية في اللغة الإنجليزية کلغة أجنبية لدى طلاب الجامعة السعوديين. اشتملت عينه الدراسة غلى أربعين طالبا، تخصص اللغة الإنجليزية من طلاب الکلية الجامعية بتيماء بالمملکة العربية السعودية، ووزعت عشوائيا إلى مجموعتين متساويتين: تجريبية وضابطة. تبنت الدراسة التصميم شبه التجريبي بالإضافة إلى التفسير النوعي. تکونت أدوات الدراسة من: قائمه مرجعيه لمهارات الشفاهية في اللغة الانجليزية کلغة أجنبيه , اختبار شفاهية, مقياس دافعية, مفتاح تصحيح القصص الرقمية القائم على تقييم الأقران. تم استخدام اختبار t للعينات المستقلة وتقنية حجم التأثير لقياس الفروق بين وسائط المجموعتين. أظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية في متوسط درجات اختبار الشفاهية القبلي/ البعدي وتطبيق مقياس الدافعية القبلي/ البعدي لصالح المجموعة التجريبية .وعلاوة على ذلک، کشف تفسير البيانات نوعيا أن عينه الدراسة أکدوا فعالية برنامج الدراسة في تحسين مهارات الشفاهية لديهم وتعزيز دافعتيهم نحو برنامج الدراسة ومهارات الشفاهية. وبالتالي يوصى بهذا البحث في مجالات أخرى مثل القراءة والکتابة
Elshehawy, Khaled Elkotb Mahmoud. (2017). THE IMPACT OF PROJECT-BASED DIGITAL STORYTELLING ON ENHANCING EFL ORACY SKILLS AND MOTIVATION OF SAUDI UNIVERSITY STUDENTS. مجلة کلية التربية بالمنصورة, 99(3), 3-21. doi: 10.21608/maed.2017.172678
MLA
Khaled Elkotb Mahmoud Elshehawy. "THE IMPACT OF PROJECT-BASED DIGITAL STORYTELLING ON ENHANCING EFL ORACY SKILLS AND MOTIVATION OF SAUDI UNIVERSITY STUDENTS", مجلة کلية التربية بالمنصورة, 99, 3, 2017, 3-21. doi: 10.21608/maed.2017.172678
HARVARD
Elshehawy, Khaled Elkotb Mahmoud. (2017). 'THE IMPACT OF PROJECT-BASED DIGITAL STORYTELLING ON ENHANCING EFL ORACY SKILLS AND MOTIVATION OF SAUDI UNIVERSITY STUDENTS', مجلة کلية التربية بالمنصورة, 99(3), pp. 3-21. doi: 10.21608/maed.2017.172678
VANCOUVER
Elshehawy, Khaled Elkotb Mahmoud. THE IMPACT OF PROJECT-BASED DIGITAL STORYTELLING ON ENHANCING EFL ORACY SKILLS AND MOTIVATION OF SAUDI UNIVERSITY STUDENTS. مجلة کلية التربية بالمنصورة, 2017; 99(3): 3-21. doi: 10.21608/maed.2017.172678