A Stylistic Analysis of some Selected Poems of Wystan Hugh Auden’s War Poetry: A Foregrounding- Backgrounding Approach

نوع المستند : مقالات أدبیة وتربویة

المؤلف

Lecturer in the Faculty of Education Mansoura University

المستخلص

   This research paper offers a stylistic analysis of some selected poems of Wystan Hugh Auden's war poetry. It focuses on four major poems: 'O What is that Sound', 'Danse Macabre', 'Spain 1937' and 'September1, 1939'. These poems represent the period of the thirties of the twentieth century. The research shows how Auden skillfully uses the foregrounding-backgrounding approach in presenting his poems. In so doing, the researcher uses the following theoretical framework: simple repetition, parallelism and deviation. The research paper investigates mainly these levels of linguistic deviations: discoursal, grammatical and graphological, morphological and lexical, and semantic. The researcher concludes that Auden is a great poet because his poems could keep him alive even after his death. His poetry still needs a lot of work.
Key Words:
Stylistics, W. H. Auden, Foregrounding, repetition, parallelism and deviation.
 
المستخلص:
   يعرض هدا البحث تحليل  أسلوبي لبعض قصائد الحرب للشاعر ويستان هيو أودن. يرکز البحث على أربع قصائد رئيسيه هي: "اوه ما هدا الصوت", "رقصه الموت", "أسبانيا 1937 ", و "سبتمبر1,1939". تمثل تلک القصائد فتره الثلاثينيات من القرن العشرين. يوضح البحث کيفيه الاستخدام الماهر لأودن  لأسلوب الوضع في المقدمه والخلفيه في عرضه لقصائده. وفي هدا الشأن يستخدم الباحث الاطار النظري التالي: التکرار البسيط, التماثل, و الانحراف. يتناول البحث المستويات التاليه للانحرافات اللغويه: الخطاب, القواعد و الجرافولوجيا أوالخط, ترکيب الکلمه والمفردات, و المعاني. و يخلص الباحث الى أن أودن شاعر عظيم لأن قصائده استطاعت أن تبقيه على قيد الحياه حتى بعد وفاته. فشعر أودن لا يزال بحاجه لمزيد من الدراسه.
کلمات مفتاحيه:
أسلوبيات, أودن, الوضع في المقدمه, التکرار, التماثل, و الانحراف. 

الكلمات الرئيسية